سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
ره آوین
دانشجویان کانون فزهنگی هنری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به دغدغه ی خود در مسائل فرهنگی تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتند و نظرات شخصی خود را در موضوعات متفاوت بیان می کنند . دقت شود که این نظرات ، نظرِ مجموعه ی بسیج دانشگاه نمی باشد .
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 66445
کل یادداشتها ها : 57
خبر مایه


از جمله شرایط یک یک معلم (استاد) خوب داشتن معلومات عمومی عالی است. از جمله این معلومات عمومی می توان به 1- تحصیلات مناسب 2- نحوه معاشرت اجتماعی 3- اطلاعات دینی اشاره کرد.

خط زیبا از امتیازاتی است که شایسته است معلمین و اساتید به آن اراسته باشند. خط استاد باید خوانا باشد و غلط املایی در نوشته او نباید دیده شود و اگر باشد نقص بزرگی است.

گاهی یک فرد علم و تخصص کافی در یک علم یا بعضی از علوم را دارد اما از نظر معلومات عمومی عقب است.(که در بعضی از روحانیون و فرهنگیان و اساتید دانشگاه هم گاهی دیده می شود) معمولا همه ما در این قسمت از معلومات عمومی لنگیم یعنی طریقه صحیح نشستن در جلسه, غذا خوردن, حرف زدن با دیگران و طرز برخورد با بزرگتر , با خودی و غیر خودی را نمیدانیم  و این ندانستن بعضی از اوقات به شخصیت ما لطمه ای بزرگ وارد می کند.

اما سومین قسم از معلومات عمومی "معلومات عمومی دینی" است. اگر از یک معلم دبیر و یا استاد خواسته شود که خدا را اثبات کند باید قادر باشد فورا و با برهان اثبات کند و برهان استاد باید بالاتر از معلم و برهان معلم باید بالاتر از افراد معمولی باشد. آشنایی با احکام دینی به میزان ضرورت و قرائت صحیح قران کریم از جمله خصایص خوب معلمین است.

 

برگرفته از کتاب "ویژگی های معلم خوب"

درس هایی از استاد آیت ا... مظاهری


      شهید




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ